Gadżety z nadrukiem

Nadruk UV na gadżetach dla firm

W druku cyfrowym można wykorzystywać różne techniki. Jedną z najnowocześniejszych jest nadruk UV, który bardzo często wybierają osoby produkujące gadżety dla firm. Na czym polega ta technologia?

Z pozoru wygląda ona bardzo podobnie, jak w przypadku korzystania z atramentówek w domowych drukarkach. Łączy je ta sama zasada - krople tuszu rozpylane są na zadrukowywany materiał. Różnica dotyczy przede wszystkim wykorzystywanego tuszu. W nadruku UV są to ciekłe polimery, które po rozpyleniu utrwala się światłem UV emitowanym przez lampy LED. W ten sposób na wydrukowanym materiale pozostaje cienka warstwa kolorowego i bardzo mocnego plastiku.

Zalety nadruku UV na gadżetach firmowych

Największym plusem tej techniki jest trwałość i odporność na ścieranie, którą uzyskuje się dzięki utrwalaniu światłem UV. Gadżety z nadrukiem UV są odporne na wszystkie warunki atmosferyczne. Nadrukowany fragment nie zmienia się pod wpływem wody, promieniowania słonecznego czy niskiej lub wysokiej temperatury.

Istotną zaletą jest również świetne odwzorowanie kolorów i zapewnienie wręcz fotograficznej jakości. Żywe barwy nie blakną wraz z upływem czasu i zawsze wyglądają tak samo. Poza tym nadruk UV umożliwia wydruk białym kolorem, który można wykorzystać jako podkład dla lepszego pokazania właściwego koloru.

Czas schnięcia zadrukowanej powierzchni to również ważna właściwość dla osób tworzących gadżety firmowe. W przypadku nadruku UV jest on wręcz błyskawiczny. Dzięki temu można szybciej zająć się dalszą obróbką zadrukowanej powierzchni.

Nadruk UV to też jeden z najbezpieczniejszych procesów drukowania. Podczas niego nie wydzielają się szkodliwe substancje lub zapachy, które mogłyby zagrażać człowiekowi czy przyrodzie. Gadżety z nadrukiem UV można przygotowywać w pomieszczeniach zamkniętych, a następnie umieszczać je na przykład w restauracjach czy biurach.

Zastosowanie nadruku UV dla znakowania gadżetów dla firm

Właściwości nadruku UV umożliwiają zastosowanie go na niemal każdym materiale o płaskiej powierzchni. Może to być na przykład pleksi, szkło, drewno, płyta PCV czy karton. Bardzo dobrze sprawdza się on też na foliach i tkaninach.

Wielkość zadrukowywanej powierzchni nie ma znaczenia. Nadruk UV nadaje się zarówno do małych, jak i dużych materiałów. Taką samą jakość otrzymamy tworząc niewielkie gadżety z nadrukiem oraz wielkoformatowe stoiska targowe czy elementy do aranżacji wnętrz.

Odporność nadruku UV na warunki atmosferyczne umożliwia zastosowanie go na tablicach informacyjnych, szyldach czy innych reklamach zamieszczanych na zewnątrz. Jakość nadruku zawsze będzie wysoka i to bez względu na występującą pogodę.

Opisywaną technologię można też wykorzystać tworząc gadżety firmowe, na których pojawią się nadruki o nietypowych kształtach czy nierównych liniach. Druk UV bez problemu pozwoli na dokładne odwzorowanie pożądanego obrazu czy hasła. Dzięki temu osoba zamawiająca gadżety dla firm nie musi ograniczać swojej wyobraźni i może nabyć nie tylko piękne, ale i trwałe produkty dla swoich pracowników, partnerów czy kolejnych klientów.